Valentine's Day weekend!

En helg går för fort! Jag har haft fullt upp och har inte hunnit sätta mig vid datorn en endaste sekund. Vilket egentligen är någonting positivt, men det ekar lite tomt på bloggen.
 
Igår hade Gustav (min fästman!) bokat middag på en restaurang precis i närheten av där vi bor, som heter Pomze. Restaurangen finns med i Guide Michelin och som namnet antyder, finns äpplen med på något sätt i alla rätter. Det var också markerat vad som var glutenfritt! Ett stort plus i min bok.
 
Varje bord hade ett kanderat äpple som dekoration! Och små stjärnor och rosblad.
 
Jag åt en magiskt god förrätt bestående av velouté av jordärtkockor med ett pocherat ägg. Otroligt mumsigt.
 
Till varmrätt tog jag oxfilé med rotgrönsaker och till efterrätt citrussoppa med chokladsorbet. Kul med lite annorlunda val på menyn!
 
Efter middagen kollade vi självklart på Melodifestivalen på SVTPlay.

Kommentera här: