Best of December 2014

Jag har totalt glömt bort att jag inte blev helt klar med min årsresumé av 2014! Så här kommer sista månaden.
 
DECEMBER
 
Den här bilden hör egentligen till november men den får hamna här ändå! Min familj var här sista helgen i november och då passade vi på att klä ut hunden till tomte och fotografera framför Arc de Triomphe.

Kungaparet var på stadsbesök och det var "svensk-vecka" här i Paris. Överallt flaggades det för Sverige och jag passade på att kika på Kungen och Drottningen när de invigde en ljusinstallation.
 
Den femte december var det min födelsedag! Min fästman är bra på lyxiga presenter men ville inte "slå på stort" och valde "bara" att köpa en necessär från franska Goyard. Jag har tur jag. 
 
På födelsedagar går vi alltid ut och äter frukost. Denna gång var det vardag så jag fick masa mig upp riktigt tidigt för att Gustav skulle kunna följa med. Men det var det värt eftersom vi åt världens godaste frukost på Holy Belly
 
Vi gick självklart till Svenska Kyrkan och kollade på luciafirande! Det försöker vi göra oavsett var i världen vi råkar bo. Så himla mysig tradition.
 
En söndag spenderades på Disneyland Paris. Runt jul är det extra mysigt med julparad och massa fina dekorationer. Vi fastnade i It's A Small World och fick gå ut bakvägen. För en äkta Disneynörd som jag så gav det lite guldkant på besöket att jag fick se lite av backstageområdet.
 
En gammal kompis från högstadietiden var i Paris och vi tog en mumsig frukost Le Pain Quotidien. Några dagar senare kom min syster till Paris och vi  körde en till frukost där. Allt är supergott och ekologiskt. Vi kunde till och med sitta ute och äta frukost. I slutet av december!
 
En dag promenerade vi upp till Sacre Coeur som har en otroligt fin utsikt över Paris.
 
Drack världens godaste varm choklad på Angelina. Drömmigt god. 
 
Jag hade två veckors julledighet och spenderade större tiden i södra Frankrike med familjen. Tilda (och jag!) letar alltid upp den soligaste platsen. Jullunchen kunde vi äta utomhus, det var 15 grader varmt och strålande sol!
 
Det blev många långa promenader över vinfälten och på stranden. Det var i princip strålande sol i två veckor.
 
Precis innan nyår bilade vi ner till Barcelona som ligger ca tre timmar från mina föräldrar hus. Där åt vi mest hela tiden och gick lite på stan. Alla utom jag åt (vad som såg ut att vara) sjukt goda cronuts från chök. Ibland är det riktigt irriterande att vara glutenintolerant.
 
Hamnen i Barcelona är helt otroligt fin! Om jag bodde i Barcelona skulle jag gärna bo med utsikt över det här.
 
Självklarheter när man är i Barcelona är att äta tapas (så gott!) och kolla in Sagrada Familia. 
 
Prinsessan Tilda tigger konstant. Här får hon pommes, som hon njuter av och sen vill ha mer av. Gullnosen!
 
Vi stannade även på Salvador Dali Museet vid spanska gränsen. Väl värt ett besök om man är i krokarna.
 
Jag avslutade 2014 med att åka på spa med min mamma. Supermysigt!

Kommentera här: