Söndag på Disneyland

Jag tänkte att jag skulle visa lite bilder från vår underbara söndag på Disneyland. Det är helt klart ett av mina favoritställen i Paris. Ett tag åkte vi ut varje söndag, men nu efter två år som annual passholders så åker vi kanske ut en gång i månaden. Det är otroligt mysigt och jag tycker absolut att det är värt att ta sig ut dit om man är i Paris på besök. Det tar ca 45 minuter med tåg från centrala Paris.
 
Det var strålande sol hela dagen och över 20 grader i skuggan. Helt perfekt parkväder!
 
Just nu pågår en vårfestival fram till mitten av juni. Specialparader och fina dekorationer i hela parken.
 
Bron över till Adventure Isle där min favoritattraktion Pirates of the Caribbean finns.
 
Goofy's Garden Party framför slottet.
 
På Royal Castle Stage sjöng och dansade Mary Poppins.
 
Värmen krävde självklart en enorm glass från Ben&Jerrys. Tre scoops Chunky Monkey och Peanut Butter Cups. Årskortet ger rabatt på alla resaturanger och butiker, så vi tjänar nästan på att äta glass och dricka Starbucks. 
1 Emelie - Lever drömmen i Paris!:

skriven

Vilken superhärlig söndag! Och ni prickade in det på den dagen det praktiskt taget var sommarväder.. Grattis! Själv var jag en vecka på Disneyland när jag var 15, men sedan dess har jag varit mätt på att återvända... Jag kan bli så stressad av mycket folk. Men du lyckas hitta lugn i allt det turbulenta, du? :)

Ps. B&J's, nu snackar vi glass!

Svar: Vi lyckades verkligen pricka in den bästa dagen. Det kan vara otroligt mycket folk där ute, men inte alltid. Om man åker dit en vardag är det ganska tomt! Du borde verkligen åka dit.
Viktoria Muhr

Kommentera här: